23 Ogos 2007


Mengemis auramu

Wa tatap sms dari kawan. Kabarnya geng2 dari Palestin mahu datang KL. Mahu jumpa kengkawan. Tanya khabar berita. Wa sudah sasau. Ini peluang mesti kene rembat. Tak boleh miss. Sekali seumur hidup beb !!

Itu jam, wa mesti bulat hati. jauh mana pun lokasi, wa pastikan mental dan fizikal mampu ke sana. Selama ni wa dapat baca berita sahaja dan kini wa hingin bertemu orangnya.

Seawal jam 8:30 mlm , wa sudah terpacak di lokasi. Hadirin beransur2 masuk ke dewan. Wa pastikan seat wa bertaraf premium agar penglihatan dan pendengaran jelas dapat di tangkap seterusnya dapat di hadam di dalam hati. Biasanya, orang yang tegar hidup di dalam tekanan, kata-katanya mampu menaikkan semangat yang layu. Ini bukan magik. Bukan zikir laga lutut. Itu normal. Para pejuang Jepun dahulu bisa melakukan aksi kononnya syahid pabila berperang. Amerika takut dengan aksi ini. Giler hang ... peluru berpandu boleh dibeli. Nyawa ??

Tapi aksi ini sebenarnya valid di Palestin. Hang dah tak de choice. Hampir seluruh dunia hanya mampu mengutuk Israel dan Amerika. Tetapi empunya badan di sana , suka tak suka , kene hadapi juga peluru dan mortar Israel ? What to do man ????

So, Aksi bom berani mati adalah satu2 pilihan yang praktikal dan mendapat full endorsement dari Prof Yusuf Qardawi. Tapi janganlah hang memandai2 pi letup kat sini pulak. Sekeh kepala baru tahu. It's just valid in Palestine, dude !!.

Berbalik kepada brader Palestin ni. Umur sama ngan wa ttp dah jadi ahli Parlimen. Dah matang untuk menggalas misi berat. Aku ? cakap pun masih gua lu gua lu . Pagi petang siang malam , mengeteh ajer kejenyer ... Erkk...nak compare ngan dia, wa rasa tersangat inferior sekali. Huhuhuh....

Tapi , malam tu wa sangat puas hati walau pun hajat wa nak bergambar dengan dia tidak kesampaian. Mesej yang berapi2 bikin wa menjadi muda kembali.


Errkk...lagi satu ..
S.
Lu lugi tak pegi maaa !!!

1 ulasan:

Suhaimi berkata...

nyatakan perasaan anda bila di halang menjejaki bumi sendiri yg terdapat isteri dan 4 org anak... sudah dua bulan sudah tak dpt jumpa anak bini... dan masa masih berjalan... mungkin tak jumpa 2-3 bulan lagi.. atau tak jumpa terus... sanggup ker kita menanggung cabaran mcm beliau... hugh.. rasa lemah jer diri yg hanya seminggu sekali ketemu anak bini...