11 Ogos 2009

Belajar dari yang suci.



Gua perlahankan waktu utk ruang kebapaan. Amacam ?

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sambil ngeteh?

Unknown berkata...

ha ha ..

Wak Labu Farm berkata...

Anak2 muda hari ini terlalu giarah berpolitik. Malang nya mereka sangat kurang atau terlalu cetek tentang 'kuasa politik'.

Kuasa politik Tanah Melayu harus di terajui oleh Melayu/Islam. Ertinya ketua pentadbiran Melayu/Islam dan EXCO nya mestilah lebih 51% Melayu/Islam. Jika perkara ini TIDAK berlaku ini bermakna 'kuasa politik Melayu/Islam' tidak ujud.

Perkara ini sudah berlaku di negeri Perak. Walaupun PAS cuma ada 6 kerusi DUN, wakil PAS menjadi Menteri Besar Perak. Tetapi jika di lihat pada barisan EXCO nya, PAS cuma ada seorang ahli sahaja. Sedangkan DAP/PKR ada 9 ahli EXCO nya.

Jika di pecahkan kepada kaum, Melayu/Islam cuma ada 3 ahli EXCO berbanding DAP/PKR 7(bukan melayu/Islam). Inilah yang di namakan Melayu/Islam sudah kehilangan 'kuasa politik' nya.

Fikir2 kan....

Tanpa Nama berkata...

ape gune jika melayu yang berkuasa tapi perangai mengalahkan orang yang bukan melayu dan islam. hanya mementingkan wang dan harta sehingga menggadaikan prinsip2 perjuangan. kita telah lihat apa yang berlaku pada zaman Tun hingga sekarang. ingatlah, sesungguhnya berpeganglah pada Islam yang sebenar bukan keMelayuan itu...