29 April 2009

(retro) Bruce Lee di Maran.

Aktiviti wajib sebelum mandi di empang adalah menonton koleksi video pendekar2  dari Hong Kong dan Amerika. Ini utk menaikkan spirit di kalangan ahli agar mempertingkatkan seni mempertahankan diri apabila diserang pendatang2 Indon.

Pedepak!Pedepuk!Pedepak!Pedepuk!Pedepak!Pedepuk!Pedepak!Pedepuk!

Bruce Lee beraksi cemerlang. Habis orang jahat mati di tangannya. Habis kami seme kene tipu itu seme lakonan. Tahap lakonan Hulk Hogan ngan Ultimate Warrior pun gua mati2 percaya. Ini kan pula Bruce Lee. Gua memang terapkan dalam hati , ini seme betul2. Tahap mati betul2 punya. Fer...kalau dah taksub, siapa yang cakap Bruce Lee ni olok2 je tumbuk, memang nak kene boikot.

Rumah Pok De Mael memang menjadi port. Rumah dia dilengkapi dengan alat2 audio visual yang serba lengkap. Zaman tu, rumah yang ada pemain cakera padat, memang dah tahap "Diamond" kalau ikut skima MLM. Masing2 nganga melihat aksi lincah abang Bruce. Sekali sekala wa terterajang rakan yang bersila didepan. Setangkas kilat , wa apply maaf. Kung fu2 jugak, silatur rahim kene jaga, kan ? 

Habis menonton. Gua dengar bunyi2 pelik kat belakang rumah Pok De Mael. Kelihatan Wook (sekarang bodigad Sultan Pahang) dan Basri (sekarang kontraktor kelas F) dah macam ayam berlaga. Ni seme kes main gelor2 nama ayoh. 

Seperti di jangka, pergaduhan mini ini berat kepada jurus abang Bruce. Lantak aok lah...Yang penting..pukul 5 kang, gua kene tirup kat empang.

2 ulasan:

revrie berkata...

Bad example betul kome ni. ha ha.

Tanpa Nama berkata...

gadis india tu pelik...macha ni fasih betul cakap bahasa melayu