27 April 2009

Babak "Masam-Masam Manis" yang diadaptasi. #2

Kali kedua gua pecut ke klinik. Badan dah macam larva gunung berapi krakatoa. Sungguh tidak selesa. Rentap kunci, hidupkan kereta nasional lalu bergegas ke klinik.

"Ahmad Rizal"

"Uhuk! Uhuk!...ye saya...", gua jalan menunduk macam orang alim.

"Waahh....sula seminggu...masih tak baik ka ?", doktor Cina muda terkejut dengan progress kesihatan gua.

"Wa takut lu kene denggi ... ini hali wa hamek lu punya dalah...kasi test tengok...",

"ok ok ... uhuk! uhuk!!", batukan suci gua masih tak berhenti.

Untuk mengambil ujian darah , lengan perlu di senseng ke atas,  agar mudah picagari mencucuk  pembuluh darah di bahagian tengah lengan.

Gua dongak ke atas tanda alergik melihat darah.

"Hah...nanti wa kasi lu ubat demam, antibiotik,ubat selsema,ubat batuk dan ubat kurap..."

"eh ! macam lari je tema ubat yang last tu", hati gua berdetik laju.

"Tadi wa check lengan lu ada manyak itu fungus", doktor Cina menjawab soalan hati gua.
Pembantu doktor menutup mulut tanda mahu menahan ketawa.

"Cilakak!".

Tiada ulasan: