16 Jun 2008


Tak kan Melayu Hilang Di Dunia

Teruja. Itu sahaja kalimah yang terpacul di kerongkong. Sesampai di perkarangan Sungai Melaka, gua menjadi tidak ketaruan. Bagai kenderang mahu perang. Panas punggung. Scene colourful di pusat bandar menjadikan gerak geri bebola mata gua meliar.

Mencari sudut2 sukar utk menembak. Peluang ini gua tidak akan lepas kan bagitu sahaja. Padulikan keenakan chendol dan kemanisan amoi2 di tepian sungai. Gua harus tumpukan konsentrasi.

Abang2 beca seperti sudah lali melihat kelibat aneh gua. Tertonggeng ke sana sini. Membidik darjah ketepatan. Pencahayaan dan kelajuan. Antara perkara2 yang perlu di hadham.

"There you go "
"Stand still brother...."
"Yes, got it !"

400d begitu lemah diperlakukan. Gua tidak kira. Lu mesti perform ini hari.
Flickr ? nnti gua haplod.

Ngeh! ngeh!

Tiada ulasan: