13 Jun 2008


Penyiasat Yang Bosan.

Seperti biasa, tengahari di pondok bas. mencari tuntutan jasadi.
seperti biasa juga, gadis2 kota warga kolej swasta bergelak ketawa meraikan opera hidup.

hidup yang semakin lemas. kerenah pemerintah, boss, jiran dan rakan.

"you know what", boss gua mencelah tatkala kami kekeringan idea di cetus.
"mlm tadi aku plan nak tengok CSI."

seperti biasa, angin tengahari menyapa diri. sejuk membelai. gua pejam mata tanda nikmat premium.

"aku tidurkan anak2 dulu, you knowlah .. budak2 , tak concentrate la kan ..."
"jalan cerita mesti kene faham, baru datang feel dia, kan?"

gua angguk tanda sokong. yes boss! yes boss !

"bis tu ? , ko tengok lah lepas anak ko tidur ?", gua soal.

"tak ..", tunduk menghirup air.

"errhmmm...", gua malas nak hamek port mencari jawapan.

"dengan aku aku tidur sekali", jawab boss mengakhiri klimaks.

"heh...", gua buat2 gelak tanda sudah tahu akan ending.
stended cerita Z Lokman je.

"mana order gua tak sampai2 lagi ni???"

Tiada ulasan: