02 April 2008

Misteri Sang Prodigy

Gua rayau2 taman desa. melihat itu dan ini. gelagat warga kota..er so-called. Gua lihat muka depan surat khabar. Ohh....ini gadis wa mmg kagum. sewaktu Najib bergelar menteri memperdagangkan pelajaran, gadis ini menjadi perhatian.

mungkin ketika itu, sang adu putera tidak lahir lagi ke dunia. Malaysia tumpang berbangga. kelahiran johor menjadi duta akademika.

gua jelas teramat. melihat akan ketajaman otak. Oxford selamba di tapau sewaktu usia masih hijau. namun...

gua sedikit hangin, melihat akan sang puteri ini rebah di mamah keadaan. akal jangka pendek gua , sama sekali tidak berfikir beginikah ending seorang ikon pujaan gua ? gua hilang akal.

isu ini isu subjektif. paling senang kita hanya menyalahkan itu dan ini. tetapi anak2 kita atau adik beradik kita bagaimana ? atau paling dekat sekali yg sedang membaca rapuan gua ini ? di manakah ending kita ? berjaya sampai ke puncak atau tersungkur kaku seumpama tupai basah di tembak sang pemburu ....????

gua makin hilang akal .... *sigh*

Tiada ulasan: