08 April 2008

KLIB 2008 revisited - review xklusif #1

gua mmg into dengan perancangan2 yang berbentuk segera, tentatif yang zero dan bidan terjun. dari pengalaman gua sebelum ini, sememangnya ia akan berjaya di laksanakan waima tanpa bajet dan fasiliti yang tip top.

dan 2008 terbukti sekali lagi lawatan ad hoc gua berjaya. dengan berbekalkan sejumlah uwang, gua perkemaskan kuda2 menunggang Wave 125 ke PWTC. Bayam, partner in crime gua, ternyata tidak mengecewakan melawan arus di hari isnin berlibur di sana.

1,2,3, ...go !

Sesampai di sana, perut masih kosong ttp sudah di basahkan dengan hidangan teh tarik buatan tangan wife gua. satu santapan bertaraf wajib demi memastikan pergerakan harian gua jitu dan mantap.

Kali ini, gua kepingin ingin mendekati kartunis. Ye! Ujang. satu nama yang amat sinonim dengan Jibam. satu karakter yang bisa menghiris jiwa. Gua main into dengan novel2 sebegini. Buku2 motivasi yang bertebaran di rumah gua ternyata tidak dapat menambat jiwa. Kali ini gua nekad ingin membeli dan seterusnya membaca hingga ke titisan darah terakhir.

"Sapa nama", tanya Ujang
"Err....Rizal...tulis sekali kata2 hikmat ye ", pinta gua.
"Heheh....ni dah macam jampi serapah", jawab Ujang sambil tekun melukis kartun pada halaman pertama novel Jibam milik gua.
"Terima kasih bang !!", gua puas.

Yeay !! gua sudah memiliki Jibam. Gua tidak sabar menghiris jiwa dan membelai air mata.

...bersambung

Tiada ulasan: