29 Oktober 2007

Konon2 motivasi la nih .. Ecehh!

Jika kita hidup di zaman pra-merdeka, jika di sebut kita mahu ke bulan atau mahu mendapat 17A1 dalam SPM atau mahu menjadi ahli korporat atau mahu menjadi mufti di waktu usia awal 30-an, kita akan di anggap orang paling gila dalam sejarah peradaban orang2 Melayu.

Kini, segala2nya sudah menjadi realiti.

Orang muda, jika di suruh berangan memang tidak ada titik noktah. Itu tidak salah. Memang sejak azali, manusia di anugerahkan akal agar bertindak meransang kita agar terus berangan dan mengimpikan sesuatu.

Mekah. Bandar suci lagi berkat. Tetapi ia sering dikaitkan dengan golongan tua dan pencen. Orang muda di kaitkan dengan kereta top-notch, rumah semi-D dan kamera DSLR. Barang2 di atas , jika dihitung utk membelinya , gua yakin kita akan mengikat perut saban hari dan bulan utk mendapatkannya.

Tapi ....

Dengan hanya rm1300 , kita mampu ke Mekah.
Ya! Gua tidak bergurau. Ini real.

rm1300 di akaun TH, anda sudah layak ke Mekah dan Madinah , bandar kekasih Allah.
Dengan rm1300, nama anda sudah tercatat di pengkalan data TH bahawa pada tahun XXXX, anda akan ke terbang ke sana. Wow ! Ini peluang hebat, brader. Tak kan lu orang nak lepaskan ?

Cukupkan rm1300 di TH dan daftarkan nama anda. Selepas itu, genggam tangan sekuat hati dan lompat ke udara sambil berkata "Mecca! I'll come !!"

Yes! Youth Can Do it !


1 ulasan:

salman ® berkata...

labbaikAllah....hummalabbaikkkk !!!!