26 Oktober 2007

Sains Dakwah

Bangun pagi,bekpes, lunch, balik keje, belai anak , belai isteri, makan , tngok tv, gelak2, zrasss......lelap.

cukup umuq 40 warded kencing manis, darah tinggi, gaut, insomnia, terima menantu, terima cucu..masuk 60 ...nyanyuk, pakai pampers, anak meluat, cucu menyampah, burang murai pak ..burung murai ....tak dengar2 ke ?

Bak kata Mael XPDC..
"Toleh kanan , toleh kiri, nampak batang hidung sendiri"

Di luar sana, gua yakin ramai yang menyampah dengan Islam atau bahasa moden dia...Islamphobia. Gua tak faham kenapa wujud term itu kerana dalam Islam sendiri sepatutnya nampak kesederhanaan, keterbukaan, diplomasi, mesra pelanggan dan macam2 mende2 baik tapi ...

Orang nampak Islam dipakejkan dengan jumud, ekstrim, ganas, bom , qaeda, pengggal leher dan memacam lagi. Gua bertambah hairan.

Adakah Islam tidak mampu lagi gemilang seperti zaman Emas terdahulu ?

Sekarang zaman tak de sempadan. Orang sekarang tak leh 'kencing' lebih2 sangat. Seme info hujung jari. Orang akan argue memacam.

"Kenapa kita kene solat ?"
"Kenapa saya kene pakai tudung ?"
"Boleh saya pelihara anjing dalam rumah?"

Soalan ini bagaimana jawapannya ? Adakah kita akan melafazkan hujah2 dari Quran dan Hadis dengan sipenanya yang solatnya boleh di kira dengan jari ?

Gua makin kaget.

Tiada ulasan: