16 Disember 2005

VB to C to Java

Dulu aku belajo sorang2 VB masa cuti semester, kira sebulan penuh aku ngadap PC kat rumah. Arwah Ayah aku masa tu hangin je tgk aku layan PC sampai subuh , pastu jelik mata, buat air teh panas , layan sesedut dua di samping aku juga diberi kepercayaan utk membuat teh utk ayah aku , bukan senang nak dapat kepercayaan tu, baper kali test , dulu kira mak aku aa buatkan ... aku perati step2 mak aku , rupanya air teh kene kasi 'keras' dan kow giler di tambah pula dengan susu cap teko pekat .. pergh....celup lak biskut Hup Seng.. masyuk tuh ...

balik balk pasal citer belajar aaku tuh..... so , lepas sebulan tu , kunun2 terror aa leh wat programming .. dapat kepercayaan wat software utk satu cyber cafe kat Kuantan. TQ to abng man yg memberi kepercayaan kpdku ... aku buat softwre tu dalam seminggu ... dia review ,, aku patchkan...siap !! dia guna software tu , dan memberikan aku habuan rm150 ...perghhhh....rasa nak melompat tengok dapat duit banyak tu ... dulu aku tebas tanah orang bagai nak patah pinggang, dapat rm10 hinggit jek .. dari pagi sampai petang , makan sendiri lak tuh ... perghh... tapi rm10 hinggit tu kira banyak gak aaa... tuang minyaak motor 2 hinggit dah merata aku dapat pi ....

masa dah berlalu .. sknag aku nak belajar C dan Java, kalau dpat aa....hehhe....

1 ulasan:

Ikhwan Hayat berkata...

go go gunx... !

dulu aku pun belajar C++ sorang2 masa cuti sem.. penat wo, hari2 tekun ngadap pc, sedangkan org lain bersuka ria bercuti.. sniff snif..
tapi semuanya berbaloi.. (tp aku takde la dpt duit)