19 Disember 2005

Cinta Madinah

Firstly, aku kekadang senyum gak sorang2 pasal kat Malaysia ni semua bende nak di cintakan ... !! hhehe....cam citer yg aku follow ni ,, Madinah, .. ada satu lagi tu Tsunami ... hek eleh .... !! tu tak masuk Sembilu yang begitu dihadam dalam jiwa makcik2 kat kampung...hehhee....

first ,yg aku tak berkenan skeli adalah watak ibu Safwan, yakni Sarimah, memang dia pandai berlakon tapi cukuplah teramatlah tak masuk akal dia tak ckp loghat Utagha !! padahal anak dia , sungguh ckaap utagha .. aku yg belajar UUM ni hangin giler Sarimah tak cakap utahgha !!! nampak canggung sikit flow citer tuh ...

mlm ni epsod last !! ending dia dah kelakar bagi aku walaupun nampak Wardina nangis sakan .... hahaha.....cinta ngan abang sendiri ....hiihih...ye la pahit la kan .. ??? tapi aku rasa cam citer Keluarga 69 lak !! hehhe...yang paling best skali Ustaz Hashim aa...nikah ngna Wardina (baca: watak Wardina ) !! hehehhe .... aku hingat dia ni watak tempelan jek .. nah !!! yg terkulai layu rupanya hero rupanya , kawin ngan orang dia tak expect , heheh....

tapi sedikt sebanyk citer ni dapatkan feel aku cakpa bahasa ARAB !! haiya bil arabiyyah !! alamak , ada kelas ARAB rabu ni .... study ! study !!

Geek Corner.. e cehhh

Introducing .... Strut
K
orang pernah dengar tak menatang ni ? mende ni web framework yg di offer dalam bahasa Java...mende ni aku dah lama nka explore, alhamdullilah, dpat dah merasai kelazatan menggunakannya walaupun pada awalnya rasa nangis, give up , hyper-pesimis , merajuk, terajang kerusi, ... tapi akhirnya aku dapat sikit tangkap feel menatang ni ...

dalam VB dulu, aku suka partition kan keje2 coding aku dalam 3 bahagian ..
1-presentation layer
2-business logic
3-db layer

kalau korang wat keje dalam persekitaran web agak sukar utk melaksanakan, tapi dengan datanganya STRUT, mende2 cenggine di simplyfykan kerna sudah ada framework ... arakian bisa sahaja di extendkan utk memenuhi nafsu sarakah kita !!! sebelum tu korang kene fahamkan dulu konsep Model-View-Controller (MVC) seblum terjun mempelajari STRUT !! dari pengalaman aku, kalau kkorang skip , korang akan sesat dan rasa nak nangis teresak², oleh yang demikian, spent time perah otak study MVC...kalau ada masalah, aku leh sikit2 share .. hehhee....aku pun still study .... share2 aa......hehhehe


Tiada ulasan: