02 Jun 2005

Filem Pendek


bende ni rasanya dah boom kat ober-C , cuma kat malaysia ni kurang mendapt tempat, dan aku rasa kita ada ramai bakat2 terendam. menurut pertanyaan aku pada otai2 multimedia, filem ni biasanya berjalan selama 20 minit and below dan cerita ikut suka ko lahhh !!

kebebasan di beri, itu pasal omputih fikir2 macam mende dan siap ada award lagi ttp kita hanya tersekat dengan drama swasta yang sentiasa menjadi modal nak kutuk itu dan ini, cuba letak diri kita kat dalam kasut busuk mereka...arhh...baru tahu !! hhehhe... tapi itu kan bidang mereka tak kan asyik idea tu je kan ?? hehhee...counter balik !!

so, aku terfikir, tiap2 hari macam2 mata aku tengok, ada orang accident, ada orang bercengkerama dalam kereta sambil memandu perlahan, ada orang gelisah tengok jam,so ... macam2 dan yang lebih penting itu adalah REALITI !! lagi real daripada realiti TV !!

so, why not handycam-kan .. masuk dalam low end production house, kasi sound track, adapt dengn storyboard, kasi narrator, fikirkan moral of the story yg ingin di bawa ..lebih baik utk unsur DAKWAH ! so , pass kat kengkawan , atau on-line kan kat internet utk tatapan umum...so,

sapa berani nak kasi handycam kat aku !!

3 ulasan:

Suhaimi berkata...

kewl laa lu beb... hehhe tak sabar nak tgk first movie kau... gi laa beli handycam..rm seribu jer...

Occasional_Writer berkata...

Gunx, aku baru lepas beli viewcam. Cuma RM1.6k dan quality pun boleh tahan! This is the entry-level JVC viewcam.

So, kot nak cuba boleh try.. tambah-tambah kot dapat duit bonus :)

Tanpa Nama berkata...

gi beli notebook dulu. ehehe