07 Oktober 2004

Nak ke Tak Nak #2
..bersambung kisah si Udin tadik..
actually, guru2 memang kira bengkek aa ngan kehadiran Udin ke sekolah
tersebut, ya lah , rosak peratus kelulusan peksa LCE (skang PMR) jek ,,,

dia di kuarantinkan ke bangunan lain..
cikgu2 dijadualkan untuk mengajar dia .. termasuk aa Cikgu Zaleha (CZ)..
cikgu Zaleha ni gemuk .. so terpaksa struggle nak pi ke kelas tuh ...

Tapi one thing special about CZ, dia pandang Udin ni ada potensi..
dia mesti leh baca...tanpa arahan guru, dia ajar lebih masa utk make sure
Udin leh membaca.. Dengan takdir Allah, Udin dapat keluarkan auranya..
(macam citer Dragon Ball plak!!)... dia telah keluarkan Sleeping Giant...

dia leh membaca!! dan lagi mengkagumkan dia antara yg excellent dalam
peksa hujung tahun (rasanya time tu penilaian darjah 5)..
Udin sekarang GURU di sekolah yang dikatakan bodoh, bangang, tolol, lengai, etc...

Aku tak tahu besar sungguh jasa Cikgu Zaleha...
dia leh nampak apa yg orang nampak macam 'sampah'...

Aku terusik dengan kisah Udin ni...pasal erhmmm..dulu ada cikgu
time aku sekolah menengah pandang aku macam 'sampah'..hehhee...

ye la!! salah aku gak! buat rebel tak tentu pasal..
konon nak tunjuk hero ... haha..

Tiada ulasan: