11 Oktober 2004

Bilik Air dan Adventure

Apa punya tajuk? ntah apa2 ..
tapi..suka hati aku aa ...blog aku ...!! hehhe....

first, pasal bilik air, alhamdulillah, dah leh guna ..
totally brand new... 2 tandas , mangkuk dan cangkung..
shower dan satu kolah.... lega sikit...

mak aku pun dulu tak larat nak panjat tangga lama tuh ...
< 45 degree , ko bayangkan ... org dah umur over 55 .. tak larat...
lutut mak aku cepat sakit... skang ni > 45 degrees, agak santai utk naik/turun..
best... aku respek tul cara kawan aku ni kerja... orang Melayu boleh !!

16 hari jek utk siapkan bilir air yang dibina atas tapak bilik air lama...!!
leceh gile punya kerja..nak runtuhkan tapak lama..
nak buat foundation satu hal lagi .. dirikan tiang...
leceh !! dan of course PENAT GILERRR!!
aku dulu penah follow keje cam ni .. mak aii...
penat satu hal, kene marah satu hal ..
masa kat U, pegang pen, ketas A4 , keyboard , marker jek ...
turun padang skali , merasa cari duit .. selama ni dok huluq ATM
gagau duit biasiswa, cari duit sendrik, baru tahu kau ! padan muka !!

pasal adventure ni, kawan aku ni graduate gak ...
dah secure keje pejabat, gaji ribu riban dah ...
tapi memang jenis kaki adventure, resign.., nak gak keje
jadi contractor, skang masih lagi struggle buat keje construction...
wiring electric, buat longkang, etc...

kata dia , "aku suka persaingan.."
and then aku suka katanya...
kalau kita tengok dia tuh tak la ngaji tinggi tapi leh pakai Merz..
buat pe nak dengki, dah Allah rezekikan dia...
siap leh bagi petua kat aku CAM NE NAK KAYA ?
ko tahu apa RAHSIA NAK JADIK KAYA ?
hehe....kang sambung ....


Tiada ulasan: