05 Mei 2010

Gua memang pemakan gaji

Di suatu sudut meja makan, gua bersama keluarga kecil. Memerhati ulas2 nasi sebelum di hantar ke anak tekak.

"Berapa untung jual baju ?"
"Balik modal je..."

"Abang memang tak pandai berniaga.", kesimpulan dari bini gua.

"Habis , modal tu nak buat apa pulak?"

"Nak buat filem."

"Abang memang tak pandai berniaga."

Di suatu sudut meja makan, gua bersama keluarga kecil. Memerhati ulas2 nasi sebelum di hantar ke anak tekak.

6 ulasan:

Hashim Zabidi berkata...

kalau berbual sambil makan
jangan lupa membasah tekak
pemakan gaji - ditarik makan disurungpun makan.
Berniaga - untung entah kemana
modalpun lesap.

reverie berkata...

ada betul juga kata orang rumah itu, ye dak? ;)

meorazor berkata...

haha.meniaga ayor byk untung woooo

Shahrulrock berkata...

Kalau nak berniaga, jadilah peniaga yang jujur.
Kalau nak makan gaji, jadi pekerja yang baik.
Kalau nak makan nasi, bacalah bismillah...

gunx berkata...

pak cik hashim,
kadang2 rasa sedap jugak makan gaji , walaupun hidup biasa biasa saje. keh keh


reverie,
cilakak

meor,
peh! lu meniaga kat mana nih ?

sharul,
baek lah!!

edd79 berkata...

bro,
bro david teoh (metrowealth) pun 5 kali kantoi, tapi kena terus berusaha!