04 Februari 2010

Sakit sangat dah pinggang gua ni.

Baru gua tahu, dah 3 bulan kap chai gua tak bercuci. Patut tak laju semenjak dua menjak ni daya pecut dia. Besi pun ada perasaan sekarang ni. Manusia je kadang kadang terlupa nak pasang perasaan. Sibuk sangat MLM. Editor surat kabar pun cenderung masuk cerita porno. Harap cerpen dan sastera mana ada jalan. Kalau tak fikir untung, baik tak usah berniaga ye dok ? Baik keje JKR. Boleh juga kene belanja dengan kontraktor. Hidup pun pendek. Mesti kene seronok kan ? Tua pun sekejap je sekarang ni. Gua pun rasa 2-3 minggu lagi, makin kuat la batuk gua ni. Batuk pun tak gaya batuk orang kaya. Batuk dunia ketiga orang kabo. Tua2 pun , stedi lagi pakai seluar jeans. Mana hip pakai seluar slack ni. Bukan gua nak interbiu jadi cikgu.

Tapi , gua pun ada pasang akal, nak jadi cikgu sekarang ni. Jadi cikgu muzik. Ajar main rekoder. Time masuk kelas, gua pasang youtube "How to play a recorder".

Kelas gua time tu dilengkapi waipai. Budak2 jenis paling koman bawak iPhone. Masa tu iPhone boleh inplant dalam lengan. Dah tak de lagi isu henpon hilang zaman tu. Kereta pun orang tak pakai sangat. Minyak dah habis. Air jadi mahal pasal ganti minyak. Kes bunuh berebut air gua syak berleluasa zaman tu. Belajar tinggi2 pun, akal dok kat lutut lagi. Gampit!

Berbalik pada cita2 gua tadi. Gua rasa kene mula dari sekarang, gua kene masuk belajar main rekoder. Tahun 3045 , mesti ada demand orang nak belajar kan ?

6 ulasan:

Yan berkata...

3045 tu.... bukan ker ko dah jadi tulang jer?

lorihantu berkata...

3045??? boleh buat tajuk filem tu!!!

Rasdi berkata...

pendaftaran online?

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Amir Ariff berkata...

3045? haha ntah ada lg ke tidak.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.