12 Mac 2009

Baru gua tahu kenapa abang gua marah bagai naga pada petang itu.



Zaman tu , zaman Saleem Iklim. Abang gua (lain ibu) memang into gila2. Dari gaya korus dalam bilik air sampai kepada gaya pemakaian memang saling tak tumpah Saleem Iklim. Cuma Saleem agak 'bersepai' sikit berlindung di sebalik suara serak2 basah itu.

Gua time tu tengah gila dengan teknologi rakaman. Gua baru discover. Baru tahu fungsi butang merah bertanda Record tuh. Selama ni tahu tekan Play aje. Jika nak rakam, kena acung 2 jari serentak pada butang Record dan Play. Masa itu, dekatkan mulut pada speaker dan leh la buat variasi suara. Kadang2 gua tiru suara Polis Angkasa Gaban. Kadang gua tiru skrip2 dalam filem2 P Ramlee. Tapi biasanya, gua suka buat skrip sendiri...

"Assalamualaikum semua....yeahhh...!! Apa kabar semuaa ?? ...Dah makan ke belum!!! yeayhhhh!!..."

Pap! gua tekan Stop. Rewind. Play.

engkau bagai air yang jernih
di dalam berkas yang berdebu
"Assalamualaikum semua....yeahhh...!! Apa kabar semuaa ?? ...Dah makan ke belum!!! yeayhhhh!!..."
cinta bukan hanya di mata
cinta hadir di dalam jiwa
biarlah salah di mata mereka
biar perbedaan terlihat antara kita.

Gua nyorok bawah rumah. Histeria btul abang gua petang tu.

5 ulasan:

ayobkelubi berkata...

bwahahaha!

gelak barai gua baca entri ni beb!.lu mmg tak patuttttt!

DeLinn berkata...

kekekekekekeek mmg wajib ko nyorok! hahahaha

Pipiyapong Abdillah Hamzah berkata...

Kalau adik gua, 3 meter tercampak..

Tanpa Nama berkata...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.

hymns berkata...

kalau gua dah lambung lu kat luar tingkap dah gunx