16 Februari 2009

Botak dan Gila.



Hangat betul petang itu. Memang in kalau pekene dengkur. Tapi orang tua2 cakap, tidur petang2 , mewarisi gila. Ya! gua memang tengah gila skang. Gila mahu tonton kartun. Sepatutnya gila ini berada dalam diri anak gua. Tapi...dia pun gila sama. Sama2 gila.

"Yassin , Jom ngeteh" , ayat klise gua meletus.

...
...

"Jadi, Yasin suka tak kat Kak Ros ?" , gua menduga.

"Tak suka...dia garang."

Ralit Yassin melayari laman sesawang dua budak botak kembar itu. Botak yang digilai ramai seperti Tok Rimau . Tidak seperti Botak Chin. Lagenda crook buatan Malaysia, bikin hati menyampah.

"Jadi, Yasin suka tak kat Kak Ros ?" , gua menduga lagi sambil menayang coklat lollypop.

"Suka .... suka".

1 ulasan:

reverie berkata...

haha. lu memang hawau. mengajar anak menerima rasuah. haha.

senang2 ngorat lah pula blog ini.
http://reveriemalaya.blogspot.com