07 Oktober 2008

Raya Kering 2008.

Hidup makan gaji memang ini mcam.
Kerancakan berbelanja bergantung kepada fulus di poket.

2008, tahun ikat perut.
tapi itu bukan persoalan besar seperti nak menentukan nak bertanding atau tidak jawatan Presiden Kelab Undur Tapi Tak Nak Undur.

yang penting gua balik kampung. hirup udara Syawal yang suci.
tanpa gangguan karbon2 jahat.

Kuala Lipis. bandar yang anti sesak ttp sehari sebelum Syawal , dia dah jadi lain macam.
Mcam harem jadinya. Karbon2 jahat bertabrakan memenuhi rongga hidung. Damn!

Takbir bergema. Gua teguk air oren Double Lion.
Sekali sekala kedengaran AY menangis. Scene biasa. Gaduh intra-cousin. Gaduh2 manja. Makin gaduh, makin akrab.

Takbir bergema. Gua teguk air oren Double Lion.
Esok ramadhan sudah hilang.
Pelepowwwwww!!
bunyi mercun roket King Cat di halaman rumah.

Takbir bergema. Gua teguk air oren Double Lion.
Gua call ibu sebenar di kampung. Nada ikhlas terbit di corong telefon bimbit.
Nada sebak. Si ibu makin ligat di ratah masa. Si anak makin ligat di ratah tanggungjawab.

Takbir bergema. Gua teguk air oren Double Lion.
Layan Rosyam Noor ngan Fauziah Nawi.
Syshhhhhh....!!

Tiada ulasan: