22 September 2008

Dem! Siapa tak kasi gua itu tabung ? cakap !!

Gua sedikit sebanyak terpengaruh dgn itu scene. Mana boleh orang lain je , gua pun nak terjebak sama.

Sebelum azan isya', gua sudah siap2 setel down itu duit dalam poket baju Melayu tahun lepas. Ini malam , gua kasi gegar. Dah baper minggu, gua jadik tukang tolak tabung. Ini malam, gua nak upgrade.

Lepas 4 rakaat tara setel, sekali sekala gua intai poket. Nampak kemas tersisir. Terjulur keluar sedikit not merah. Pergh...!! Tahap premium. Jangan main2. 85 kali jugak fikir, nak up ke tak ? Ceh ! Ini seme Upin Ipin nyer sihir.

Ust kat depan. Up tazkirah. Gua tiba2 separa auto jadi khayal. Dia punya khayal memang bisa. Sekejap Disneyland, Arizona, Islamabad, Mogadishu ... last2 transit ke Tokyo. Pergh....!!

Alih2 , orang dah berdiri. Kucar kacir usah kira. Dalam kelam kabut, gua bising dalam hati.

"Mana tabung ?". Not merah masih di situ.

Tiada ulasan: