12 Ogos 2008

Single Mother.



"Antara perempuan dan lelaki siapa yg kuat ?", tanya Dr Harlina.
Lelaki diam.
Perempuan sibuk mengipas anak kerana kepanasan.

Cuaca hari itu agak panas. Sepanas topik yang dibincangkan.

Gua duduk di pinggir sambil on-kan telinga.

"Kalau di ikutkan kudrat memang la laki yang kuat. Suruh angkat beras 10 kilo, laki memang cempion la kan ...", ujar Dr.

"Tapi yang ke hulur ke hilir membawa budak sampai 9 bulan ..."
"...yg boleh tahan sakit , lahirkan anak..."
"...yang boleh bangkit malam2 buatkan susu anak...."

"cuba kalau laki yang buat ??", provokasi di lontar.

Badan gua rasa kebas.

Gua tak leh imagine single mother kat luar sana. Cari rezeki sudah tentu. Nak handle anak2 lagi.

Badan gua rasa kebas.
Tabik spring kat kakak gua.

Cuaca hari itu sungguh panas. Sepanas topik Dr Harlina.

4 ulasan:

alif-mikail berkata...

setuju,,,,,,,,,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

walaupun kami ada 9 nafsu, tapi kami juga KUAT mengekang nafsu tersebut.. :)

Unknown berkata...

ha ha ...
bagus bagus ..
teruskan kekangann tersebut...

NaniRostam berkata...

Gunx : Bukan soal kuat atau tak kuat. Ini soal mahu atau tak mahu.bagus kalau semua lelaki simpati pada perempuan yang kederatnya tak seberapa tapi kena buat kerana tak da sapa nak buat.