19 Jun 2008


Akina

Pelaburan gua utk suku tahun pertama ini makin menyinar. Pelaburan pada sektor peng-kamera-an, gua reserve dahulu demi mendahulukan kebajikan rakyat bawahan. Suara2 sumbang yang beralun kencang , gua perlu redakan demi survival politik gua.

Mempunyai isi rumah yang independent memang menjadi idaman semua. Terlalu dependent menyebabkan pergerakan sang suami agak terhad terutama bagi penagih teh persis gua. Justeru, gua harus lakukan sesuatu. Ya betul! demi survival politik gua.

"Ni apa kes, keluar simpang tak pandang kiri kanan ???!!"
"Dah slow tu, turun ler gear"
"Lerrr....ni apa hal jalan lurus, guna gear 2 , kasi up la sikit..."
"Tak turun cermin , camner nak touch N go ??...Grrr....."

Sang isteri mendiam seribu bahasa. Kekadang tersengih2 kelat. Mungkin pedih dengan leteran telus gua.

Ye! Memang silap la melantik gua sebagai driving consultant.
Ngeh! Ngeh! Alah bisa......

Tiada ulasan: