21 Mei 2008



Siri Bercakap dengan Harimau.

"Maaf tok ... ! Hamba datang ada hajat..."
"Sapa ko nih ?", tok rimau rimas dengan permohonan pendatang asing dalam hidupnya.
"err....hehee....", gua pun sama rimas hilang punca.

"Gini tok... saya err...cakap gua leh tok ? baru rock sikit...."
"Pe pe je laa ", tok rimau menjegilkan mata sambil mengibaskan ekornya. mungkin bernafsu dengan gred daging gua.

"Gini tok...gua nak bikin filem macam atok wat sama itu budak dispatch"
"tapi itu filem ada sikit unsur2 lawak ...."

"Filem pasal apa ?"
"err...Palestin la tok...kesian la orang kat sana ... hari2 kene bunuh...kita hari2 makan kari kepala ikan ..." gua cuba racun dalam diam.

"Ko kasi sikit skrip ko , aku nak tengok", tok rimau semakin menghampiri utk menerkam.

"Err...nah ! tok ...", gua hulurkan skrip.
"Aah...ok ok! esok tok kasi keputusan."

Gua cabut. Berharap benar skrip gua dapat green light.

....
.......
...........

Hari yang cerah.

"amacam tok? best tak skrip gua ?"

"TAK BEST . yg lu sibuk2 tanya pasal bikin filem ni....lu ada duit tak ?", tok rimau dah mula gua-lu gua-lu ngan wa....

"err...tak de lagi tok"

"Chehh....", tok rimau mencakar dinding.

4 ulasan:

Tok Rimau berkata...

fiksyen je ni. Tiada kena mengena dgn yg idup dan yg mati. kan?

gunx berkata...

oh lupa...terdapat bbrp bahagian gua tambah tokok dengan unsur2 tahyul dan mistik bagi menambahkan 'kick' ...


tok rimau,
pepehal gua kasi cari itu ongkos. ngeh! ngeh!

pipiyapong berkata...

ada nak pakai gua berlakon ke?

gunx berkata...

pp :

lu berkaliber utk menjadi pelakon yang menjadi mangsa tembakan bertubi2 di bahagian dada.