10 April 2008

Minimalist. This is what i am, dude.

"Lupakan lah pasal kereta bang", sayup dengar suara isteri kepenatan bercakap tanpa visor.

"apa dia ?", gua buat2 tak dengar. Deretan kenderaan2 besi pulang dari makan gaji begitu menyesakkan dada. gua perlu berhati2 membawa motor dan juga ... isteri.

"hmm...pasal kete tuh", suara di perkuatkan.
"Biar lah mas belajar manual je...lama2 reti la kott"


"Owhhhh", gua sapa malas. handling honda wave gua makin longgar sejak akhir2 nih. Tayar tubeless sudah di ganti, timing chain, minyak hitam Castrol...etc etc...

"Jaga lubang tuh ....", cemas suara.

"Tahu...heheh.", gua elak lubang yang bila difikirkan , apa kejaddahnyer boleh terjadi sedemikian. proses luluhawa barangkali.

"Singgah kat seksyen 6 jap, Mas nak beli susu Asma'"

"Oh ok ..."

Motor di parking.

Helmet di serah. Gua menongkat dagu kebosanan.

"Err....so, dah tak jadi beli kete, hajat abang nak beli kamera tu kira ok la ekkk ??"

Muka berubah. Kaki tidak menjadi melangkah.

Idle 17 saat.

"Erhmmn...beli je laa"

Hati gua berbunga. Gua senyum selebarnya di dalam hati. Misi 2007 dahulu nampaknya sudah berstatus "in progress".

Luv u sayang !

Tiada ulasan: