17 April 2008

Mengenalimu, separuh usiaku. Puhhh-lease !!

Nafas tercungap2. Oksigen di Malaysia terasa semakin terhakis. Hidung tersumbat, jantung tersekat. Kerenah dunia yang huru-hara dengan pergolakan beras,babi, politik dan artis undian sms.

Kaget

Malam merangkak perlahan. Manusia2 masuk ke sarang masing2. Semua bernada keletihan, benci dan kesumat. Kerja yang perlu di banting tulang. Hutang yang perlu di bayar. Anak yang perlu di biaya. Nafsu tinggi, ongkos yang merudum. Tidak pernah puas dengan jeritan jasad. Mahukan kekayaan, emas berjuta, kilauan pujian.

Idealist.

Ahmad Yassin (AY) menangis lagi. Kali ini tidak di waktu biasa. Sewaktu malam ingin bertemu pagi. Insan2 hanyut di bawa arus malam. Ntah di mana asbab-nya ? Insan kecil ini menangis tidak ketaruan punca. Sekali lagi , gua jiwa kacau. Hati berkecamuk. Sang lelaki yang kurang emosi memecam mata rapat. Menahan diri dari melakukan perkara kebinatangan. Dia masih kecil tetapi sang syaitan perlahan2 membisik suara2 hitam ke telinga. Pergi ! Pergi !!

Emosi solusi

Kenapa wanita di cipta ? Mereka lemah dan sering ditindas. Di mangsai. Tetapi mereka kuat dari sudut lain. Sudut yang tidak nampak dan dipegang. Tangisan anak di diamkan dengan belaian dan pujukan. Akal yang lebih tidak mampu melawan 'taufan'. Gua akur.

"Errkk....dah diam ke ?, ngeh! ngeh!"

Tiada ulasan: