15 April 2008

Gua hanya pemimpin kecil berjiwa lelah.

Sudah berhari2 , gua lewat ke ladang (baca : opis). Selalunya gua ekselen dalam bab2 kekalutan dan bersifat segera.

Ini berikutan tugas baru menanti saban pagi. Ya !, itu nama tengah (baca : middle name) bagi sesiapa yang sudah bergelar suami atau isteri . Tidak cukup nafas dangan tangan menangani karenah anak2 permata.

"Tak nak mandi", suara jeritan status quo.
"Mandilah ... Raihan Ranger mesti kena mandi", gua pujuk
"Kalau mandi nanti Yassin jadi kuat ", gua cucuk lagi ...

"Tak nakkkkkkkkkkkkkkkkk!!", jawapan biasa saban pagi.

Dengan tulang empat kerat yg masih bersisa, gua mengangkat si teruna kecil ini ke bilir air.
Dictactorships. Satu solusi bersifat sementara. Err...gua harap.

Proses ini sudah memakan banyak masa. Gua makin lali. Ini pelajaran baru kepada sebuah episod sang ayah yang lelah jiwanya.

Gua hanya pemimpin kecil.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

msk air panas bro...nak feel lg beli la water heater...camera tu put aside first utamakan anak2 dulu...bakarun