01 Februari 2008

Buka Baju Yang Mengejutkan Dunia.

Tanggal 26/1/2008, Sabtu, dalam satu perlawanan Liga Afrika, Abu Treka telah melakukan kejutan peringakat antarabangsa. Setelah melakukan rembatan kencang di gawang lawan, beliau telah berlari kencang ke tepi padang demi meraikan kemenangan berharga.

Dengan tidak di sangka2, beliau menyelak jersi pasukannya dan menampakan satu helai lagi baju T di dalam. Terpampang "Sympathic With Gaza". Isu Gaza yang kurang terpamir di dada media perdana dan jika adanya , agak bersikap bias . Namun, player ini bersikap pro-aktif melukis teks2 bermakna buat tatapan dunia.

Gua sangat into dengan tindakan nekad brader Abut Treka ini. Tegar sekali. Jutaan peminat2 bola mungkin terkasima ataupun terkejut dengan mesej Abu Trekad. Gaza, sebuah negeri yang terpelusuk dari simpati dunia dan umat Islam sendiri. Abu Trekad, lu memang best !!

Gua rasa, penyanyi kat Malaysia mungkin boleh meniru langkah brader ni. Daripada dok tanggal baju tak tentu arah, tunjuk perut dan bulu dada, better letak mesej yang bermakna utk tatapan dunia.

Yeaay !!!

Tiada ulasan: