14 Mei 2007

3 tahun.

Cukup bermakna. Palestin di hujung jari. Isu amat penting buat kita bergelar Muslim. Bukan isu Arab semata atau isu perebutan tanah sekangkang kera.

Tetapi Allah telah memberi hint di dalam surah Isra' ayat pertama. Tak percaya cuba baca. Masjid Aqsa tidak akan di sebut melainkan tentu ada istimewa di masjid itu. Btul kan ?

Seperti berduyun2 orang berbaris menaiki Eyes On Malaysia. Tentu ada menarik di situ. Tiket yang mahal tidak menjadi halangan. Asalkan dapat terbang di udara.

Kita balik semula ke masjid Aqsa. Masjid ini tampak cantik di luar tetapi telah lama dilacuri dan dirogol sewenangnya. Eh! korang tak percaya ? Masjid di tempat kita teramat lah 'dara' . Manakan tidak jemaah hanya banjir ketika jumaat dan 2 hari raya. Tetapi masjid Aqsa ?

Cuba korang perati di perut masjid Aqsa. Manusia bernama rejim Zionis sedang tertawa mengorek. Lubang makin membesar. Ibarat kanser peringkat terakhir. Pabila Aqsa runtuh, maka terbina kuil idaman Zionis. Dan kita masih sibuk dengan serba serbi. Masjid Aqsa tinggal sejarah.

Erhmm...palestinkini sudah berumur 3 tahun lebih.sudah bisa berjalan. walaun pun tidak laju. Tetapi alhamdulillah , sedikit2 kita kayuh. Moga2 dapat lautkan manusia2 yang sayangkan masjid Aqsa.

Terima kasih kepada para penterjemah budiman.

Tiada ulasan: