10 Mei 2007

Provokasi

aku suka. seorang belia yang sedang menghadapi krisis identiti sepertiku amat meminati suatu ceramah dengan unsur2 komedi dan provokasi tetapi tidak retorik.

ceramah yang menjelaskan dan menepatkan sasaran, bukan ceramah yang hanya menampilkan slide2 yg grafik lawa tak hingat tetapi audien terbiar menganga kejahilan.

jika ustaz yang memberi ceramah, lebih banyak terma2 arab daripada terma melayu di gunakan. sekali lagi audien menganga kehairanan.

saifulislam.com sudah lama ku peratikan. pendekatan komtemporari oleh seorang ustaz lulusan jordan. menarik dan membuatkan mataku ligat membaca bit2 tulisan sehingga teringin benar mendengar secara 'live' ceramah beliau.

ternyata tidak sia2 mengisi minyak dan melupakan sebentar penat lelah seharian di pejabat. tajuk yang sudah biasa di dengar, tetapi olahan isi ceramah tampak menarik. mata dan telinga akan sentiasa berwaspada ingin mendengar isi ceramah.

krisis remaja, krisis suami isteri, krisis boss dan pekerja...dan macam2 ....
semua ini sudah termaktub penyelesaian dalam Islam , cuma Barat sahaja sekarang ini melaksanakan isi tetapi kita sebagai muslim hanya melaksanakan slogan2 Islam tetapi tempang pada perlaksanaan.

cakap banyak tak guna ... 30/5/07 , ada lagi ... ada branik ???

Tiada ulasan: