14 Disember 2006

Aurat ?

"Bang! Leh tak saya buka tudung depan Ipar saya ?"
"Hek Eleh , mana leh daaa!!"
"Tapi kawan saya ngaji pondok kat Indon, cakap leh ?"
"Hek leh...bak mai dalil !!"


payah tul nak deal ngan adik aku ni. mudah saja nak putuskan hukum. jenuh aku bawakan dalil itu dan ini. hujah aku di patahkan dengan alasan kawan dia ngaji agama lagi tinggi dari aku. ye lah! aku ni rockers, mat rempit , sapa nak pandang hujah aku. buang karan jek.

padahal mende tu mudah jek. dah ada dalam al-quran dan hadis sohih. aurat tak boleh di tayang depan ipar dan sepupu dan bukan mahram* yang lain. mende lagi nak argue ? mende dah clear ... !! lesing baru tahu.

*mahram = orang yang haram di kahwini.

1 ulasan:

norulhidayah berkata...

lelaki ajnabi = lelaki yang boleh dikahwini