02 Februari 2006

hooliday
panjang cuti kali ni , jarang dapat peluang cam ni, aku ngan famili rempit ke kuantan dulu, ada kenduri kawin kat permatang badak, ikut hiway cam biasa, aku drive all the way tanpa mengenal penat dan lelah menyusuri lembaran lebuh raya yg cam hampeh surfacenya...kereta cam biasa jam kat tol ... lumrah alam.

sampai kat kenduri, adik aku .. lak gatai nak snapping lak , perut aku dah tak tahan dah nak makan. pukul 3 secara rasminya aku dapat jamah nasi..wahh....pedas lak tu .. apsal orang kuantan ni masak pedas , cam oghang nogori lak ... ceh !

kul 6 baru sampai my lovely kampung yg terkenal dengan durian yg superb serta tempat memancing yg masyuk bagi yg kaki pancing aa.. cam aku tak minat sangt walapun sungai pahang tak jauh ngan rumah aku ... dah tak minat wat cam ner ..

Karaoke Champ turn into Bilal
Bede(bukan nama sebenar),antara sahabat terlama yg aku kenali di muka bumi ini, rakan sepermainan sejak belum sekolah , minat ngan bulldozer dan jentera berat , pandai pomen motor dan kereta, kantoi SPM , berbekalkan SRP , dapat kerja tombot kat Maran, dah kawin , anak dah 3 ...

dulu antara jejaka terhangat kat kg aku , muka dia sebijik Awie Wings , kene lak rambut dia panjang lurus rebonding gitu, kene lak ngan sluwo jean bundle , perghh....maka arakian cair aa anak2 dara kampung kalau dia lalu ... dah la tu , masuk karaoke daerah maran . MENANG lak tu ... pakej tu .... tapi itu dulu aa...

skang ... bila dengar aku balik kg , dia aa antara harapan aku nak solat subuh berjemaah kat masjid di kg.
"Bede!! kejut aku subuh, kita gi sama2 ekk?"
"Set!!", jawab Bede,...

5:30 pagi . terdengar lah pekikan hon honda cub dia kat laman rumah aku mengejutkan lamunan aku ...

go! Bede go!


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

en gunx g kenduri kawin bahari+fizah ke?