03 Februari 2006

Blogger Pemalas

Pemalas ? apa definisi pemalas ? buat kerja tak ikut dateline ? buat kerja sambil lewa ? tidak bertatasusila ? tidak ramah mesra ? dulu aku pemalas sekarang pun,

bila hujung minggu, melenggkor je layan Dragon Ball, pastu kelip2 layan radio, makan biskut, buat air nescafe, pastu layan bantal .... kekadang otak ada fikir, ngape aku ni pemalas sangat, tak nak invoke something, buat kerja pepe yg mendatangkan faedah pada nusa dan bangsa.

Jiran Indon aku , cukup aku malu, kuat bekerja, ahad pun pulun kerja, malam kerja lak kat gerai makan depan rumah aku, pelik kan ? Kawan aku kontraktor dah tak nak hamek pekerja melayu, semua import dari Indon, Orang Melayu kuat berborak katanya, kerja tak siap2...hehhe.... ntah aa... layan jek ..

1 ulasan:

efandi berkata...

mungkin gaji kecil tapi nafsu belanja yang besar