24 Januari 2006

"Orang nama Mamat mestilah hensem"

Rock, sebuah filem penutup tahun 2005, filem yang menyingkap zaman silam kejutan budaya anak2 Melayu dengan arus rock. Begitu dashsyat sekali arus ini sehinggakan ramai muda-mudi Melayu kepingin sekali mencerumuskan diri dalam arus ini. Filem ini boleh dikatakan sebuah arkib perjuangaan irama rock. Suka duka, persahabatan dan perjuangan .. semua ini adalah normal bagi aku dalam sesuatu perjuangan . ada aa semua tu kan ? cuma persoalan perjuangan itu betul atau tidak, terpulang pada akal kita memikirkan sebelum terjun dalam satu struggle atau perjuangan ...

aku minat gila ngan sinematografi (betul ke eja tuh ...), skrip selamba, ni aku rasa kekuatan filem ini, rasa macam tengok citer Dari Jemapoh ke Manchastee, cuma genre berlainan tapi pattern filem sama dan aku suka style dia ... nampak neutral je skrip , ada kala mcam tengok iklan TV jek ... Mamat Khalid ada potensi pergi jauh, er...kalau ada selit unsur Dakwah , alangkah manisnya...

one more thing, scene paling aku suka, time interview tu ... makan dalam mesej dia ... cool ...!!

Tiada ulasan: