13 September 2005

Panjat

"Zal, rambai ngan langsat banyak belakang tuu..." pancing pak mertua aku.
Senyum aku dengan soklan pancing tu ...fahamlah aku dia suh aku panjat pokok kat belakang rumah tu...

Tinggi gak beb! tapi buat2 branik pasal nak tunjuk eksyen kunun2 handal memanjat..tapi aku memang berpengalaman pun . alah...belakang rumah aku tuh..ada gak pokok...tak de hal nyer...

Tapi satu je masalah, buah manggis ni , port kat hujung... sib baik aku ni spesis panjang leh gagahkan diri mencapai barang sedas dua...

tak banyak aku dapat ... geram nyer pasal . aku gegar kan dahan utk dapatkan output maksium ! Jerit aa pak mertua aku kat bawah tanda protes dengan keputusan drastik aku ... hehhe...sori pak ! lain kali tak buat lagi ....hehhe....


tapi Isnin, pagi , skali lagi aku panjat manggis...tapi kali ni dia bawa kain kanvas besar ...erhmmm...????

"Zal! naik atas .. kang gegar jek ...", ujar pak mertuaku.
"Hek eleh...buat kemarin kan senang ....hehhee..." getus hatiku.

Telekom @ TM
Lokasi : Pekan Sari Padang Tengku

"Kerja mana?" tanya sorang atuk tua sambil menghisap paip kendian menghembuskan nikotin ke udara.
"Telekom" jawabku dengan bangga.
"kat Kolumpo aa ek ?"
"ah huh!!"
baru aku nak eksyen sembang pasal CDMA, wireless, broadband, ss7, antena, GSM 09.02, HLR, MSC , etc , etc ...
"aku dulu keje telekom tahun 48, kat Lipis ni laa...sambung line telepon , komunis kerat", balas pak cik otai ni sambil skali lagi menghembus asap paip ke udara....

"Gulp!!" mati selera aku nak sembang...

Pusing
"Pak, pinjam motor, nak pi bandar , nak gunting rambut"
"OK"
Dah lama aku teringin nak gunting rambut kat Lipis ni .. sebelum ni aku ushar jek,

"Zal, pi kat stesen bas, situ OK, harga pun murah, siap ekon lagi"
"OK, pak"

Berdesup aku ngan ex5 pak mertua aku ke bandar. Handle dia berat sebelah, enjin pun dah tak best...tapi body kaler merah menyala tu macam kene je ngan kulit aku yg tak berapa terang ni...hhehhe.....belasah je aaa...

"Ada 2 orang lagi ..tunggu aaa..." kata brader India tu kat aku..aku rasa umur dalam 50-an kott...gempal batang tubuhnya....
Tersangat lah boringnya tunggu, aku baca buku2 tabloid kat situ...habis semua aku khatam...tak pasal2 aku tahu citer Era Fazira, Rafej, Yusry KRU, Siti , Mawi , dan ntah sapa2 lagi ...

"Atas 2 , tepi 1" perintah aku.
"OK"

agak bagus dia mesin...aku puas hati jugak..slalu orng tak otai, dia buat laju2...nak kejar kastemer..yg dia ni lekkkkk jekk....

"Mau pusing kaa???" tanya dia...
"leh leh "
KRUKKKKKKK!!!!!!!!!!! bunyi leher aku ...
tergamam aku dengan aksi Fear Factor mamat ni ... tapi sedap aa...
...akan tetapi sampai skrang aku terasa sakit kat begian leher aku ni ....siut tul ...efek sakit dia delay 8 jam ... kalau tahu tobat aku tak suh dia pusing leher aku nih...hehhe.....

Tiada ulasan: