05 Mei 2005

Overspending ...



Scene #1
seorang anak sedang mengushar jersi MU yang suck tuh (hehheh) kat satu kedai , tengok2 harga kat ratus-ratusan ... telan air liur .. bapak yang dungu ni ushar dari jauh ....sian anak aku nak kan baju MU walaupun kaki bangku ...hehhe...grab the shirt, wave the credit card ... balik rumah tunjuk kat anak .. juling aaa mata anak tengok baju kesayangan dia di depan mata ....bapa senyum kepuasan dalam kekreditan ....

Scene #2
seorang awek sedang ushar baju kebaya ala² film star gituh , cukup ngam dengan dia .... cukup kene dengan potongan kerengganya itu .... tersenyum lebar melihat akan keserasian...ushar price tag...juling mata !! nearly 1K...!! what the heck !!?? mungkin itu kata² lubuk hatinya .... balak yang dungu perhati dari jauh .... ambil baju tuh ....zraasssss!!!! tersenyum lebar dalam kekreditan ....

ni semua hang pa mesti tahu iklan apa kan ? tapi iklan cam ni menggalakkan orang BOROS !! er....overspending ....korang pernah tak overspending .... ??

Give a call ....satu investment lumayan !!


macam aku still ada emak lagi .. alhamdulillah ... dalam satu hari tu atau 2 hari , at least aku laburkan seringgit call mak menggunakan public phone ... (orang pre-paid cam aku ni cukup berkira kalau guna hanset so, guna fixed line solution terbaik) ... kalau aa mak aku reti guna YM kan best !!!

tapi mak kita (atau ayah kepada sesiapa yg masih ada) ....sangat ingin mendengar suara kita ... just tanya soalan sama tak kisah .. janji ada suara kita menerjah dalam hidup dia ....rule of thumb, JAGA HATI DIA !! once dia sakit hati ..wahhh . tak berguna aaa phD, IR, PJK, kita ... Allah cukup murka kalau kita menyakiti hati mak... tak silap aku dalam Quran very-very emphasized menghormati ibu-bapa (selalunya sebut jgn SYIRIK kepada Allah, kendian hormati ibu bapa ), dalam hadis yang sohih (alamak !! aku lupa aa perawi dan sanad dia ....hehehhe) 3 kali Rasulullah jawab IBU baru ke-4 bapa ... kan besar erti ibu terhadap life kita ????

so, baper kali korang YM call mak bapak dalam seminggu ?? call sekarang !! hehehhe

3 ulasan:

salman ® berkata...

dulu selalu. sekarang dah kurang. ehehe

Sharulnizam Mohamed Yusof berkata...

saya pun..
dulu selalu... sekarang dah kurang..

dulu = time belajar
sekarang = dah balik kl

eheheh!
sekarang ni tiap hari jumpa..
weekend pun kengkadang talipon, takpun saja singgah umah..

beruntungnya saya.. alhamdulillah! kui!

bayam berkata...

ko jgn sebut YM2 nie.. dulu masa kat Jln Ampang, programmer dr India depan aku tu selamba je ptg2 YM ngan parents dia kat India nu.. hehehe save kos dia.. x yah call2..