06 Mei 2005

Elegant Blues (satu cerita realiti berunsur humor)


prolog : ini bukan tulisan aku .. aku paste sambil merahsiakan 'mangsa keadaan ini' untuk mengelakkan sebarang aib terhadap dirinya ... hehehhe... (perhatikan kisahnya banyak kali di fwd menerusi tanda >>)


Kisahnyer...
>>
>> Last week(Friday) masa nak balik dari ofis aku turun cambiasa kat base -3
>> tempat aku
>> selalu parking tuh nak balik la ni... Kupem tau aku parking maner.....
>> lebih kurang jam 6.30 ptg. Aku tengok keliling motor
>> aku jer ader sana... Sampai kat moto aku terus cucuk kunci...
>> Hampeh!... nak masuk pun takleh. Aku godeklah bagai nak rak. macam2
>> teknik
>> aku buat,
>> berpeluh dibuatnyer. Apa malang aku ari... tak bagi balik ker...
>>
>> Lebih kurang 10 minit aku try, aku dapat idea jolok kat kunci minyak....
>> jugak HAMPEH!
>> Dalam hati apsal ni. Moto ni betul la buat aku bengang. Nak kata anak
>> kunci rosak ok jer aku tengok
>> Sah Modenas bikin motor takder kualiti!!! nak kena panggil cina kunci kat
>> atas tu kot....
>> aper buleh buat... dah nasib! Bagi sket 2 - 3 kali penendang...
>>
>> Kemudian baru aku teringat tak semayang Asar lagi... ish! ish!... tu
>> pasalla kot, tak berkat.
>> Aku pun naik smayang sat. Lepas solat tuh masa nak gi lif tup-tup lif
>> barang terbukak.
>> Aku pun tak buang masa terus masuk. Ni karang kalau takleh jugak aku
>> terpaksala
>> panggil cina kunci tuh... atau pun McGyver la aper lagi.... aku pernah
>> buat kerja jahat ni... dulu lah...
>> Siap jaga jangan sampai terbatal air semayang tuh... kot2 berkat
>>
>> Sampai kat bawah, kena pusing satu round plak pasal satu jalan keluar jer
>> gi kat motor
>> kesayangan aku tuh. Terpaksa jalan lalu kat tiang tempat korang tekan
>> parking tuh... Hampesss!!!
>>
>> Tapi masa lalu situ aku nampak satu bijik moto serupa aku tengah parking
>> baik kat celah tiang tuh...
>> Ish! mamat ni tak balik lagi... dalam hati aku.... Memang ader sebijik
>> geng blues brother Kajang selalu parking sebelah...
>> Kami berdua jer blues kat base -3 tuh...Sama brang la katakan...Lepas tuh
>> aku tengok plat dier...
>> ish... mamat tuh aku rasa WJWxxxx gitu lah...BFN xxxx ni sapa pulak
>> nih...
apsal plak dier parking sini...musykil!
>>
>> Mungkin berkat air semayang tu kot baru aku teringat yang tu lah motor
>> aku
>> sebenarnyer.... Ish! Ish!
>> baru aku teringat aku keluar sat tgh tadi gi bank...
>> yang kutu pun masuk parking tempat favourite aku tuh...blues punya pasal
>> aku terpaksa cari tempat lain...
>> Nasib baik aku tak McGyverkan motor brother tuh... kalau
>> tidak...entahla..
>> Masuk kunci terus cabut....
>> Kang kalau dier tau aper aku buat kat moto dier... naya aku...
>>
>> Jauh dilubuk hati aku, Moto ni memang memang cool... kat Faber nih 6
>> bijik
>> ader kot... sama kaler...

Tiada ulasan: