13 Mei 2005

Menyalahkan MASA ?


ada orang kata , skang masa cepat berlalu ? sekejap dah ltgh hari , sekejap dah petang , sekejap dah malm .. and the circle keep going ...kita lalui satu journey yang membosankan ? kerja makan tidur kerja makan tidur , sembang pun hal yang sama ... pasal anak2 , kerja , politik (yang ni selalu drag masa.....), etc , etc ...

zaman dulu di kabarkan masa slow... dalam slow2 tu pun orang kita masih berdondang sayang .... selepas menuai padi .. sebelum lembaga bernama Teknologi Maklumat datang menyerang ....

tapi skang , kita mengejar masa ttp rasanya banyak buang masa ...tengok wayang, sembang AF, sembang kereta...tidak pun dapat kita spend masa sehari utk perkara agama .. Sahabat Nabi, Mu'az bin Jabal mempunyai habit mengajak geng dia bersembang pasal agama .... best kan dapat membudayakan mende² cam ni ... ?? jgn plak salah tafsir brotherrr...hehhe tak lah sampai kepit kitab pastu bentang kat kedai mamak sambil hirup teh tarik ... cukup sekadar audit diri adakah kita align dengan standard yng di gariskan oleh Rasullah SAW....

ttg solat , ttg hormat ibubapa, ttg zakat , ttg Palestin .. eh cehhh .. hhehehehe.

at least makhluk Allah bernama MASA tidak mengeji kita kerana membuang MASA ....


Walk-Man .. reverse technology


mp3 player aku dah kong ... so far aku tak puas dengan performance dia .. tak berbaloi pelaburan aku ... kuat makan bateri !!! material aku banyak dalam format kaset ... tak kan aku nak kasi biar berkulat .. banyak dah invest beli kaset Ust Shamsuri Ahmad ... hish hish !! rasanya aku dah nekad dalm kembali ke era 80-an , aku akan membeli WALK-MAN .. tak kira .. hampehnyer mp3 player .. skang dia jadi thumb drive jek .. head phone dia aku cabut letak kat radio aku . layan bila wife aku solat ... tak ganggu dia (sememangnya tak leh ganggu orang solat ..even kita sedang membaca al-quran sekali pun ...)

arrghhhhhhhhh..............back to 80's ..!!

Tiada ulasan: