12 Mei 2005

accident .... satu peringatan ..


balik dari kelas .. tq Sern for coming .. melepas mengeteh ngan hang kat Bistro Syed KJ, .... aku ambil jalan panjang utk kembali rumah wal hal leh ada short cut ... saje nak mendera kete aku nih ...

sampai kat simpang nak ke flat aku tuh ... ternampak ada kelompok orang ramai ... eh! ada reformasi lagi ke ? bukan tu mende dah lapok ditelan masa ..??? manusia kan cepat lupa .. apa yg di marah pada hari ini mungkin tidak lagi pada minggu hadapan ...

aku berenti utk mengetahui cerita sebenar, kelihatan tubuh lemah mengerang kesakitan ... akak ni dulu kejer kat Mutiara Kelana .. aku kenal cuma aku tak pernah borak ngan dia .. malas aku merajin kan diri membantu . pasal dah ramai orang pun tolong ... kang kurang plak oksigen ... lagi parah .. aku hanya menyepi ke tepi melihat gelagat orang ramai ....

apa perasaan ko bila ko sendiri involve dalam accident ... ??? masa tu otak kita bukan betul sangat pun .. kan ? blur je satu macam kan ? bila orang tanya pun ko macam tak nak jawab .. nak lempang orang tu ada aa ...

so, sementara nak tunggu ambulan ... aku dengar je akak tu mengerang kesakitan ,, ye la a.. tak kan dia nak ketawa terbahak² pulak .. kaki tengah patah ...

ambulan sampai ... setel . hope she's fine now .. !! terbayang nasi bungkus akak tu mlm tadi ...bukan aku bernafsu nak makan cuma teringat akan rezeki ..Allah tak rezekikan nasi tu kat dia .. uji dengan accident ...

prepared to best tested !!

Tiada ulasan: