03 Mei 2005

Letih dan Vespa Pak Ngah Aziz


pasar mlm nyer hal .... wahh...dah lama tak kerja berat beb! terasa otot cam nak kong ... sakit sana sini , bermula pada sebelah mlmnya...aku rayau pasar mlm .. pasal my opis mate "MESOL" kata nak pi gerai keropok mak mertua aku ,,so aku gagahi merempit ke bandar Lipis ... sempat aa goreng 2-3 round sementara menanti MESOL ....hahh...dtang pun ...detus hatiku ....borak barang seminit 2 pasal MESOL ada hal ... so, aku pun lepas tuh rushing ke masjid india (dekat ngan sungai tuh , masjid ni di dominasikan oleh kaum india muslim menurut cerita ..) aku jamakkan solat maghrib dan isya'.. setel ! alhamdulillah ...

Kumprinx
hahahha..aku memang dah lama nak jumpa mamat ni .. aktif jugak blogging dan rempiting ... terjumpa aa dia ni kat pasar mlam ... malangnya aku tak tegur pun .. aku memang nak tegur pasal projek t-shirt aku ... cis ! tak berani plak aku nak tegur...lain kali aa... aku rasa memang tak salah lagi ... pasal dia sorang je kat muka bumi ni janggut cam tuh .. heheh..jgn marah aa kumprix (in case he read my boring blog )....

Operasi bermula ...
wahhh....tepat jam 5:30 pagi aku dah mandi ... cemerlang sekali ... wife aku pun siap! cuma AY masih lena ... padan aa budak kecik ....!! naik van ke Padang Tengku ... sampai jam 7 pagi ... orang masih tak ramai ... punggah barang ke tapak ... meja , tong gas, keropok (batang + keping), dapur (berat gile yang ni... ), payung gergasi (aku paling menyampah pasang , takut terkena kepala orang jek ... )...etc etc ... siap !

bermula proses menggoreng . agak kekok pada mulanya... bertukar pada mode expert 20 minit kemudian ...pantas giler wat kerja ...hinggakan wife aku suh ngeteh dulu (rujuk entry lepas utk definisi ngeteh), layan neslo ais....pak mertua take over kerja aku sementara aku layan blues sengsorang kat kedai ... 20 minit kendian, aku kembali beraksi ...peak hour time kul 9-11 pagi ...dalam kul 12 ... dah reda 'tsunami' ....aku boleh rayau2 ...sempat snap sikit2..tepat jam 12:30 , proses reload ....arghh....paling tak best .... lengkap dengan cuaca yg panas .... aku teguk baper kalir air berais kerana tidak tahan dugaan .... kul 1 tgh hari ... HOME SWEET HOME !! aku nak lena . aku tak kira,,, jgn kacau ....mandi ...solat ....pasang kipas no 3 , kunci bilik ....there u go ... dun disturb-disturn aaaa......!!

Vespa
pi rumah pak ngan aziz...ushar vespa dia ... dia beli brand new ...2 tahun lagi genap 40 tahun umur vespa kesayangan dia ... aku tak lepas peluang belek ... and of course snapping-snapping .... "Tak nak jual ke Pak Ngah?", tanya aku dengan nada berharap agar lembut hatinya menjualkan vespa single seat nya kepada aku ... hehhe..."Tak kot", ringkas jawapanya yang sekali gus menandakan nostalgic values mengatasi elemen kewangan ..heehhe..saje je test pak ngah ... tak pe aku cuba lain kali ... hehehhe

Tiada ulasan: