23 Februari 2005

Cakap...cakap jgan tak cakap !!



mak mertua aku rupanya fasih berbahasa English ... kagum kagum !! walaupun nampak cam orang kampung biasa, tapi wife aku cakap dia memang leh berkomunikasi dalam English ... satu hari aku nak cuba berbual ngan dia ... One thing aku terfikir, kenapa dia leh ? Student skang hagham hampeh gile nak speaking !! termasuk aa aku skali .. belajar English start darjah satu sampai U , cakap pun terkial2 lagi ....

mungkin kah tenaga pengajar ? aku rasa YA !! pasal mostly yg ajar kita tu ORANG MELAYU ... org dulu aku rasa tak ?? Mesti omputih atau Indian atau Cina .... so, nak tak nak cakap aa omputih ....

aku pun naik segan gak nak speaking omputih ngan orang tua Zaman British dulu .. silap2 depa leh tegur grammar kita ..huhuhuh.... tak pe mak! meh kita speaking masa jual keropok nnt .. nak test ...hehhee...

2 ulasan:

isman berkata...

tenaga pengajar tak bersalah dalam hal ini. pernah bertanya kpd diri sendri apa usaha yg dah dibuat utk menguasai english? setakat tunggu cikgu ngajar, mmg tk dpt lah. u have to speak the language frequently to master it. read,write and speak. from now on, try to speak english with AY. that's wat i do to my nephew, he'll understand "wash your hand" but not "basuh tangan" .. ahaks.

salman ® berkata...

aku : tiger?
naim : "aummmmmmmm"