04 Februari 2005

Akad Nikah


Jgn salah paham pulak, bukan aku buka cawangan, tapi mengimbau kenangan lalu sewaktu berhadapan dengan Tok Kadi bagi memperisterikan isteri aku skang....gabra tetap ada... tapi kurang pasal aku dalam keletihan ... bagi yg rapat dengan aku tahu aa... bapak aku meninggal dunia 2 hari sebelum aku akad nikah, dan bagi sesiapa yg pernah menghadapi kamatian dalam keluarga...there;s a lil' bit chaos dealing with all sort of thing... jenazah perlu dicepatkan urusan pengkebumian ... alhamdulillah, semua berjalan lancar .... alhamdulillah...

relax sehari , pastuh aku bergegas pakai baju Melayu berkilat pemberian wife aku . aku refuse nak beli yg baru pasal aku ada bbrp baju Melayu yg leh dikategorikan OK .. wat apa membazir ? (pemikiran lelaki kekadang konflik ngam perempuan, depa ada justifikasi tersendiri, so solution : NAK BARU, KO BELIKAN UTK AKU !!..hehehhee ada unsur diktator tak ? kuik ui kui kui !!)

masa tu aku mana ada kete ? so, luckily ada sedara bermurah hati menghauskan tayarnya membawa aku ke rumah tunang aku ketika tu ... majlis memang simple ... macam geng2 melayu kalau kawin kat oversea aaaa , simple , orang pun tak ramai .. patut dalam Islam , majlis akad nikah patut di meriahkan ... kita meriahkan time mencekik tuh ... terbaliik ?!!!

tok kadi org Lipis ... aku fail nak faham , runtime errro aa kira .... slang LIPIS lagi advanced dari slang MARAN ... aku angguk buat2 macam paham ...plus ngantuk teramat sangat ....

lepas tu, depa suh naik atas bantal ..(nak akad nikah aa tuh ...), aku berdebar tapi mulut baca sikit zikir utk halau setan yg tak suka anak ADAM kawin ... tok kadi baca "Aku nikahkan akan dikau , Ahmad Rizal Mohd Ghazali bla bla bla " ,
henjut !!! "Aku terima nikahnya bla bla bla bla" , baca dengan intonasi pembaca berita RTM ....

SAH !! yeahhhh!! ye be da beduuuuu !!!! dah selamat........ itu aa pengalaman aku .kui kui !! ntah apa2 ...

Tiada ulasan: