04 Januari 2005

Misteri WebWork terjawab sudah ... !!



Dekat 2 jam aku cari punca servlet tak on kat tomcat...
bengang campur marah pun ada ... tapi kene sabau aa pasal aku baru terjun dalam alam java ni....persekitaran dia aku tak biasa lagi walaupun dulu aku pernah koding dalam java ttp tak dalam servlet. ni pulak webwork ... suasana Model View Controller..lagi aaa asing bagi aku .. dulu semua dibuat sendiri bila menggunakan VB ttp dalam java kebebasan diberi..bila kebebasan diberi ,,, segalanya D.I.Y. kene buat sendiri... tool yang power2 bersepah2...

OK, berbalik pada masalah aku...bila aku taip URL utk invoke action , ralat servlet tak on ? apa ni ? aku dah letak segala mak nenek kat /web-inf/lib ...still tak jalan ? last aku baru perasan..aku donlod version baru, library tu version lama..iskk..extract library baru, buang library lama, run balik !!

Yi haa.... jalan !! .... lega .... !! study Velocity dan Interceptor plak ...



Tiada ulasan: