07 Disember 2004

Remaja Melayu dan Bangsar



baca majalah Siasah kat Kelaput semalam ...
menarik !! ttg Bangsar yg merupakan estate getah ketika dulu sekarang menjadi habitat para Melayu kelas menengah. Aku tak tahu kesahihan cerita yg di bawa dalam majalah tuh ..

Tapi part paling menarik, kenalan aku ada masuk dalam tuh ...
Ust Halim, imam majid Bangsar..hehhe...
Dalam ruangan tu, Ust menyatakan kekesalam teramat sangat ttg situasi kat Bangsar especialy
Mlm New Year, pesta arak dan disko mengisi kekosongan jiwa anak2 muda...

Fesyen 'miskin' yang popular sekarang terus diimani !!
Menurut penulis, beliau sendiri terkezut dengan liberalnya manusia ketika malam tahun baru !!

Aku turut tertarik degan sesi interview bersama Amir Muhamamd, independent short movie director ..
opinion dia ttg filem aku rasa ada kebenarannya...

Filem 'pejabat kotak' (box-office) Indon, "Apa Ada Pada Cinta" merupakan hasil daripada titik mula pengarahnya dengan menggunakan short movie...tapi filem kita still tak boleh menembusi pasaran luar !! hanya leh tembus masa hari raya saje !! itu pun pada viewer yg tersangatlah bosan dok kat rumah time raya kerana layan budak2 yang hanya nak DUIT raya !!

anyway! good magazine laa.. padat dengan info, tak terhabis aku baca....
er...magazine ihsan Kelaput

Tiada ulasan: