12 Oktober 2004

T.i.p.u

"Jangan jadikan ayam > cerdik daripada kita"
pasal apa ?
satu : dia bangun awal daripada kita pagi2, kita dok dalam selimut lagi.
dua : ayam tak tipu

korang pernah kene tipu tak ?
so far aku tak penah aa kene tipu macam kawan aku nih...
korang penah dengar tak satu kisah zaman Sahabat...
yang mana sorang mamat ni kata kat Sahabat, Si polan tu baik !
Sahabat tanya "Ko dah musafir ngan dia?",
"Tak", balas member tu...
"Ko tak kenal dia lagi .." ujar Sahabat.

Dia sangat percaya kisah tu....
Kisah dia nak beli kete.. ye la .. cari kete seken hen (second-hand)
kawan (rujuk kisah bawah, perhatikan appearence dia...)ni promote
satu kete iswara kaler putih berkilat giler...
mamat ni apa lagi , bakar aa kawan aku ni ... suh beli ...
"Ko kene cepat, ramai Q nak beli kete ni... "
"Aku tak de duit skang..."
"Alaa...tak pe ko kasi no enset ko .. next week aku call, OK?"
Maka, oleh kerana hati dah tertawan, walaupun ilmu kereta tak seberapa..
maka dia hulur aa rm3k utk duit booking...
tapi mamat yg nampak luaran cam bagus...sudah 'sapu' itu rm3k...
maka terkulat2 buat loan utk kereta tuh...
monthly, dekat 7oo ratus selama 7 TAHUN!!
nak di tambah lagi kepedihan ..
tak sampai sebulan guna, baru tahu tu kete POTONG !! (kete accident)
nak lagi best, atap plak bocor, nak lagi best , asap masuk dalam kereta...

perghhh!!! kawan aku rasa macam nak terajang je muka mamat tuh ...
tapi dia tahu tu semua Allah nak kasi pengajaran buat dia dah AKU sekali
yg dok dengar citer dia...

berat telinga dengar , berat lagi bahu dah poket memikul...
Selamat menyambut RAMADHAN!! JAUHKAN SIFAT MENIPU....
ALLAH SANGAT BENCI, RASULLAH PUN BENCI.
JADILAH KITA > CERDIK DARI AYAM.

Tiada ulasan: