16 Jun 2010

Menaik juga ...



Di satu restoran yang tidak jauh dari pusat pentadbiran negara, gua terhiling2 mencari tempat.

Ya! Ada satu meja lengkap berkerusi kelihatannya kosong dan bersih. Mungkin baru lepas di cuci oleh mak cik2 import dari Indonesia. Kalau gua pegi Jakarta rasanya tak akan jadi masalah kerana sudah terbiasa dengan ngomong2 mereka. Sampai lawak Kadir Doyok pun gua hafal. Bukan senang. Gelak2 juga, cuba lu try !

Jadi selepas nampak semuanya selesa, gua duduk ramai dengan keluarga kecil gua. Sambil2 tu mata gua galak ke kanan ke kiri mencari menu sedak.

Oh...layan diri rupanya...

Jadi gua pun berdiri stedi dan tanya kepada ahli keluarga tentang nafsu makan derang malam itu.

"Bang Long nak minum apa ?"

Senyap

"Milo Ais ??"

Geleng.

"ABC ??"

Geleng.Geleng.

"Laici ??"

Geleng.Geleng.Geleng.

"Hah, nak minum apa nih ??", gua mula up sikit suara.

"Nak kencing", sambil tangan menekan2 'awang' dia supaya 'bersabar'.

2 ulasan:

Hanisham Ab Halim berkata...

hahhhahahaa.... patutlah senyakkkkk.. tengoh senak rupenyer...

Hashim Zabidi berkata...

Long kamu tu kena prosetet, tolong ubatkan dia. Kencing nih bila ditahan lama, dia boleh merajuk tau! dah kena pujuk lagi suh dia kuar...