24 Mac 2009

Gua bukan Ali Baba, juga bukan kasim baba....

2004

"Pinjam duit sikit"
"Berapa ?"
"Seribu....rumah koi , api kene potong, bil air bertimbun....tolong lah...weii..."

Gua dongak langit. Perlukah gua jadi rejim Zionis atau menjadi Wali Songo ?
Dia masih muda ada kudrat tapi ... syshhhhh....!!

"Halo ! ... Halo ! ..."

"Huh! koi ada nih...", gua reply tetapi masih mendongak langit mencongak kehidupan.

"Aok jangan bimbang...koi dapat gaji sok...koi bayo lahh..."

Hmmm....statement tu tak rare langsung...gua semacam dapat menangkap ending dia...

"Boleh dok ??", dia yang merupakan saudara terdekat gua terus 'menyerang' .

Gua tunduk memandang kasut kerja.

"Cam ner kasut ? nak kasi ke tak ?", gua bermonolog gila.

"OK la...jap lagi koi bank in ..", gua hantuk kepala ke dinding dengan hantukan lembut beberapa kali sambil kancing gigi.

....
....
....

2009

Teka dia bayar balik ke tak ?

3 ulasan:

Husna berkata...

kalo dh 2009 ko still tyer...maknanyer blum lg la tu..kuikui

Husna berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
bayam berkata...

hehe aku baru je kena RM 800 bebaru nie..pastu ada hati lagi nak up lagi..

time tu semua skrip sedih keluar.. cakap 1 minggu je pastu sampai skrang haram membisu...