16 Oktober 2008

Kaya ke kayap ?

10:30 am, 1 syawal, tempoyang , kuala lipis

dah nama pun raya, memang lenguh rahang senyum sejak pagi.
tangan pun tak renti2 salam.

"Aok dok Maran ek ?", tanya si tetamu.
gua buat2 ramah..

"a huh...syrpppp", memang kental itu sarsi dabel layen.
"aok kenal dok Cikgu Amar (bukan nama sebenar) ?"

krup ! krup...!! ferr..memang rangup tul almond london nih...

"Owhh...kenal2 , dia dah jutawan skang. ha ha ha", gua makin ligat makan kuih mengalahkan tetamu. borak kosong tanpa makan lahap memang tak in , apatah lagi di pagi syawal mulia. tuhan pun marah kalau ada umat gatal nak puasa ini jam. Apa demeh dah gila meroyan nak pose time2 cangginih ?

"jemput lah makan .. ha ha ha ...", gua masih gagah meragut lemang.
"komeh dah downline cikgu Amar skang...he he kasi no tepon demeh ... ", cetus request si tetamu yang gua tak sangka2....

dalam ketat2 , gua kasi jugak...

5:30 pm , 1 syawal, tempoyang , kuala lipis

Tit ! Tit !
Tit ! Tit !

1 new message.
Show.

"Jom la join uptrend. Cikgu Amar tu dah dapat 4 juta sebulan".

Damn!
Rosak Syawal gua.

2 ulasan:

alif-mikail berkata...

uptrend! wah! sikit lagi kaya la bro.. ahhaa

Unknown berkata...

ha ha .... jgn bimbang , wa kaya tak lupa daratan nyer..

sikit2 tu ada la...ha ha