02 Jun 2008



Lipis's Living Legend, the keropok man

"Zal balik KL bila ?", mertua memecah kesunyian petang.
"Rabu ni kot..", pantas jari jemari menunjuk lagak ngeri memotong kepingan keropok.

"ooo....leh aa ikut niaga esok petang...", ujar riang.
"Oo...ok je",

daripada memegang kibod, ini hari batang keropok yang kenyal dan berbau mistik.

Petang itu agak bahang.
Pintu van di selak. Langkah gua canggung. Ramai mata memerhati.

"Ini hari ada muka baru. ", usik biras gua.
Ramai gelak perlahan. Mungkin kalau di belakang, mereka gelak guling2.

Melihat gua terkial2 membuka payung saiz XL, meja dan set masak.
dah lenguh rahang kontrol hensem. sia2. mertua geleng kepala.

segala2 nya baru dalam darah daging makan gaji gua.

jam 6 petang. gua makin into. jurus goreng gua makin licin dan tepat pemasaan. girang sekali.

Testimonial.
"Ok laa lu goreng" - Kumprinx
"Hehehhee..." - Mael (rakan Kumprinx).

Tiada ulasan: