19 September 2007

Rare

Bulan mulia tiba lagi. Antara spesis paling gembira dengan kedatangan bulan mulia semestinya kanak2. Orang2 yang sudah melangkah ke umur 30-an seperti gua sedikit sebanyak agak cemburu dengan gerak laku mereka.

Tidak perlukan fikirkan apa2. bil2, yuran pengajian, loan rumah dan kereta, hati mertua, tuntutan agama, hak jiran dan juga penyelenggaran kereta.

Perkara2 di atas bisa meletihkan jasad ttp apa kan daya , sudah menjadi tugas kita kerana berakal di kepala tidak seperti beruang panda yang hanya tahu mengawan dan makan.

Oohh Ramadhan ! Kedatangan mu bisa mengembalikan muka2 rare di masjid . Sunyi selama 11 bulan , kini kembali ceria dengan tua muda, laki dan perempuan. Saling bergurau senda, bertanya kabar , bersalam salaman dan saling melemparkan senyuman. Aduss..... indahnya suasana.

Tanpa kita sedari, ramainya umat di masjid bisa sahaja menggetarkan musuh. Apakah gerangan mereka pantas ke masjid pabila azan memanggil. Masing2 kalut mengejar masa dan mengorbankan hak2 dunia, hanya kerana cintakan masjid.

Ramadhan, lu memang ajaib !!

Tiada ulasan: